Към съдържанието

Свежи пожелания за 2010-а от Sgrada.com

13.01.2010

Пътеводителят с продукти, фирми и новини за мебели, строителство и архитектура Sgrada.com поздрави по оригинален начин своите читатели и приятели за 2010 г. – чрез Slideshare презентация от 20 слайда с 20 пожелания. Можете да видите пожеланията тук по-долу, а как да направите сами такава презентация и за какво можете да я използвате, четете в материала Обзавеждане и строителство: бърза интернет-визитка чрез SlideShare.

Обзавеждане и строителство: защо имаме нужда от Интернет маркетинг?

14.10.2009

Този материал ни беше изпратен от Алекс Йорданова от Интерсофт, която обслужва интернет маркетинга на някои големи фирми в сферата на строителството и обзавеждането, и смятаме, че чудесно описва, защо е важно бързо да стартирате Вашето присъствие в интернет. Ако досега не сте се замисляли по въпроса,  вече е време да го направите. И така:

Защо имаме нужда от Интернет маркетинг?

Този въпрос ми е задаван почти винаги, когато отида на разговор в някоя компания. Затова реших да обясня простичко, с чисто човешки думички, защо в днешно време рекламата в Интернет е важна. Искам първо да разясня какво е Интернет реклама и с каква цел се прави тя.

За да научат хората за Вас и да имат шанс да станат Ваши клиенти, досега беше важно да имаш „магазин на кьоше” и реклама (във вестник, списание билборд, радио телевизия)…продължава тук >>

Обзавеждане и строителство: бърза интернет-визитка чрез SlideShare

05.10.2009

Едва ли има фирма в обзавеждането и строителството, която в един или друг момент да не е правила Power Point презентация за дейността си. Било за вътрешни цели, било при участие в изложения, конференции и други мероприятия, презентациите са се превърнали в неизменен партньор за всеки бизнес днес.

Оказва се, че много от вас все още не познават възможността да качат тези презентации в интернет, където те да станат достъпни за стотици Ваши потенциални клиенти и партньори. Сервизът, чрез който става това се нарича slideshare и напоследък все по-широко се използва от тези, които търсят по-ефективни начини за интернет маркетинг.

Презентацията, която подготвихме набързо и която можете да видите по-долу, илюстрира три неща:

– как да си направите ‘акаунт’ (профил) в slideshare;

– как да качите първата си презентация;

– как можете да качите после тази презентация в различни сайтове, включително и в Sgrada.com  – пътеводителя с продукти и фирми за обзавеждането и строителството.

Подсказка: една от чудесните функции на slideshare е възможността да кликнете на линка ‘full’, който се намира в най-долния ред на прозореца с презентацията и по този начин да я гледате на цял екран. Иначе, управлението на слайдовете става от бутоните, които са долу, в централната част на прозореца.

И така, приятно гледане на Обзавеждане и строителство: бърз маркетинг чрез slideshare


––––––

P.S. Ако сте представител на фирма от строителството и обзавеждането и имате въпроси, свързани с Вашето интернет присъствие или маркетинг, изпратете ни ги на sgrada @ sgrada.com, като в имейла посочите Вашето име и фирма.  Ще се радваме да Ви отговорим чрез специален материал тук или лично, на посочения от Вас имейл. Нашите експерти са на Ваше разположение…

7 причини защо, като фирма в строителството, трябва да присъствате в интернет

22.09.2009

„Ние работим с определен кръг бизнес клиенти, които познаваме и те ни познават. Защо ни е необходимо присъствие в интернет?”, Й. Маринов – ръководител на фирма за строителни изолации

post_1_pic

Този въпрос ни наведе на мисълта, първият материал в сайта да уточнява най-важното, а именно:  причините защо, като фирма в строителството, Вие трябва да присъствате в интернет. И така, започваме:

1. Вашите клиенти са вече там

Факт. Ако досега сте мислили, че познавате в детайли своя пазар, може да се учудите, колко далеч сте от истината. Интернет се ползва от милиони хора в България, като прогнозите са до 4-5 години интернет потребителите да надхвърлят четири милиона. Според статистики на Internet World Stats, потребителите на интернет по света са близо 1,6 млрд. души или около 34% от световното население.

Поради някаква причина, сред строителния бизнес все още се среща мнението, че интернет се ползва от потребителите основно за губене на време – за чат с приятели, четене на новини, игри и пр. Нищо не може да бъде по-далеч от истината. Пример от бранша: наскоро от една средноголяма строителна компания ни споделиха, че един месец след пускането на сайта им, който е само на български, с тях се свързват от…Италия! Отсрещната фирма се е интересувала да навлезе на българския пазар и търсейки партньори попадат на техния сайт, превеждат информацията чрез Google Translate и им изпращат писмо с покана за преговори. Различни инвеститори отдавна ползват интернет за да канят потенциални изпълнители или подизпълнители за участие в конкурси за проекти. Особено в днешните времена на свит и несигурен на пазар, въпросът за интернет присъствието би трябвало да бъде не „Дали?”, а „Кога?”. Отговорът на последния въпрос е лесен – Колкото се може по-бързо!

2. Давате възможност на настоящите си клиенти бързо да научават новостите

Фактът, че Вашата компания работи с ограничен кръг от 50 – 100 клиента в строителството не оправдава отсъствието Ви от глобалната мрежа. Днес дори при по-малки сайтове, програмистите предвиждат опцията самостоятелно да добавяте фирмени новини. Какъв по-бърз начин да информирате настоящите си клиенти за всичко ново около Вас, ако не чрез собствения си сайт. Участвате в изложение, лансирате нов продукт, стартирате специална промоция, предстои юбилей на фирмата – всичко, което можете да дефинирате като новина, публикувайте в сайта си или в специализираните портали за строителство и обзавеждане като Sgrada.com. Освен всичко друго, периодичното публикуване на фирмени новини ще научи клиентите Ви по-често да посещават Вашия сайт.

3. Бърза връзка с клиентите

Представете си хипотетична ситуация: Ваш потенциален клиент работи по проект в неделя сутринта и има нужда от информация за продукт, който предлагате. Понеже нямате сайт, той разполага единствено с Вашия телефон. Точно в момента, в който се нуждае от информацията, Вие няма как да му я предоставите. Размишлявайки над проблема, той започва да търси информация в интернет и се оказва, че Ваш конкурент има чудесен сайт с пълна информация за търсения продукт и форма за контакт, чрез която подобно запитване може да се изпрати веднага. Макар че, като Вас, Вашият конкурент почива в неделя, той има предимство, защото осигурява търсената информация и бърз начин на клиентите да се свържат с него. Помнете, че днес, когато клиентите търсят информация, те я искат ВЕДНАГА. Защо Вие да не бъдете по-гъвкав от конкурентите си?

4. Възможност да научат за Вас във всяка точка на света

Тази възможност е особено полезна за фирми в строителството, които имат дейност, свързана с експорт. В този случай, освен наличието на фирмен сайт, трябва да предвидите и негови версия, преведена поне на английски. Ако сайтът Ви е преведен на всички езици, на който говорят Вашите чуждестранни клиенти, още по-добре.

5. Изграждане и утвърждаване на фирмена репутация (имидж)

Присъствието в интернет не гарантира непременно утвърждаване на фирмения имидж, но определено помага в изграждането му. Все пак, внимавайте, по какъв начин Вашите клиенти ще Ви открият в мрежата.

Без да се впускаме в подробности около изграждането на фирмения или продуктов имидж в интернет, тук ще цитираме случай, как-не-трябва да се прави това. Въпросният случай е свързан с голяма фирма за дограма, която след като регистрира адрес от типа moeto-ime.hit.bg, сканира фирмената си брошура и я публикува в мрежата. Първо, много рядко потенциален партньор или клиент би погледнал сериозно на безплатен адрес от типа  moeto-ime.hit.bg (за това – в отделен материал) и второ – начинът, по който информирате клиентите си чрез печатни медии като списания, вестници или рекламни дипляни няма нищо общо с начина, по който те очакват да получат информацията в интернет. Една от най-важните характеристики на мрежата е интерактивността, което най-лесно би могло да се обясни като кликам-намирам някаква информация, кликам-намирам още информация, кликам-свързвам се с теб.

6. Поне в началото е лесно и бързо

Важно е да започнете. Сега. Оставете дългите размишления и детайлните планове настрани. Фактът, че от години работите успешно в сферата на строителството доказва, че винаги сте бил(а) човек на действието. Днес всеки потребител, който не намери информация за Вас в интернет става потенциален клиент на Вашите конкуренти, които вече са там. И въпреки, че някои биха възразили „Абе това не е толкова просто нещо.”, всъщност наистина е просто и можете да започнете още сега. Ето как:

– Подгответе на един файл в Word профил на фирмата, който да включва име, адрес, телефони и кратко описание.

– След това, въоръжени тази информация, си направете безплатна информация в някои от многобройните портали, които съществуват в България. Някои от тях са Catalog.bg, Business.bg, Comfort.bg и разбира се Sgrada.com – пътеводителят с продукти и фирми за строителството и обзавеждането, в който подобна регистрация отнема не повече от три минути. След като се регистрирате, по имейла ще получите писмо, която съдържа линк за потвърждение (все пак трябва да сме сигурни, че никой не злоупотребява с Вашите данни). Кликате върху линка и честито – вече сте в интернет. Всеки от изброените по-горе портали (а и много други) дава възможност да публикувате свой абсолютно безплатен фирмен профил.

– Нещо повече – срещу скромна годишна абонаментна такса, Вие можете да използвате профила си в подобен портал вместо фирмен сайт, като добавяте в него снимки на продукти и изпълнени обекти, разширено описание на дейността, а случая със Sgrada.com – също неограничен брой фирмени новини през цялата година, корпоративни видео клипове и презентации в Slideshare опция, за която ще пишем по-нататък. Освен факта, че вече сте в интернет, при регистрацията в специализираните портали се възползвате и от големия брой потенциални клиенти, които ги посещават търсейки на информация.

7. Поставяте началото на дългосрочна стратегия за нови клиенти

Вашето присъствие в интернет не би трябвало да бъде самоцелно. След като веднъж сте направили фирмен сайт и/или сте се регистрирали с профил в специализираните портали за фирми и продукти в строителството и обзавеждането,  задължително започнете да следите, какъв е ефектът от Вашите действия. Поне в началото не очаквайте чудеса, но ако планирате правилно, резултатите няма да закъснеят. Като следваща стъпка е добре да започнете да анализирате. Ако сайтът Ви няма достатъчно посетители, какви мерки бихте могли да приложите. Ако работите в сферата на строителната химия, изолациите, сухото строителство или обзавеждането, и конкурентите Ви, при търсене по определени ключови думи в Google, се класират преди Вас, как бихте могли да оптимизирате сайта си. A дали не е време да помислите за създаване на собствен блог или профил в някоя от социалните мрежи като Facebook и LinkedIn? Възможностите са (почти) неизчерпаеми, а с някои от тях ще Ви запознаем тук в следващите си материали.

––––––––––––––

P.S. Ако сте представител на фирма, чиято дейност е свързана със строителството и обзавеждането и имате въпроси, свързани с Вашето присъствие или маркетинг в интернет, изпратете ни ги на sgrada @ sgrada.com, като в имейла посочите Вашето име и фирма.  Ще се радваме да Ви отговорим чрез специален материал тук или лично, на посочения от Вас имейл. Нашите експерти са на Ваше разположение…