Занималня за деца с Монтесори елементи!

За повече информация посетете нашия нов сайт

http://casadimaya.com/

Организиране и провеждане на детски рожден ден

За повече информация посетете нашия нов сайт

http://casadimaya.com/

Планиране на детско парти за Рожден Ден

Print

Изберeте тема за рождения ден и нека детето ви да участва в този избор. Въпреки че изборът на тема може да ви изглежда като излишно занимание, темата ще ви помогне да се подберете украсите, храната, да подберете подходящите игри и да изготвите поканите. Освен това, при децата също има „модни тенденции” и, ако всички се прехласват по някой анимационен герой, ще повишите настроението на партито, съсредоточавайки темата около героя или филма, в който участва.

Принцовете, принцесите и феите, Питър Пан и Пепеляшка, това са вечни сюжети и първото нещо, за което се сещат възрастните. Нека детето да ви помогне да изберете по-актуална тема. Така още повече ще се почувства в центъра на вниманието. Освен ако не искат нещо, което просто не е подходящо, децата трябва да имат творческата свобода да избират. Седнете с детето, вземете лист и хартия, и запишете всички идеи, които ви минат през ума. Самият факт, че се вслушвате в предложенията му, че творите заедно и, че след това заедно прилагате някои от идеите на практика ще заздрави приятелството и връзката на доверие с вашето дете.

Помислете за спецификата. Има няколко въпроса, на които ще трябва да отговорите: Кога ще бъде партито? Колко време ще продължи? Къде ще го организирате? Колко гости ще поканите? Има ли събития от обществен и културен характер, които ще възпрепятстват другите деца и техните родители да дойдат? В колко часа през деня родителите на останалите деца са по-свободни? През уикенда или през седмицата да организирате празненството? Планирането на детското парти за рожден ден започва с отговорите на всички тези въпроси.

След като имате вече яснота по тях, е време да финализирате детайлите. Проверете си графика, за да се уверите, че нямате записани часове за детето другаде или работни срещи по време на тържеството, както и в часовете точно преди и след него. В поканата, освен личните имена на получателя, сложете точния адрес, датата, началото и края на партито, за да могат другите родители също да се подготвят. Поискайте потвърждение на поканите, за да могат и останалите успешно да планират своето време.

Що се отнася до малките гости, добро правило е средната възраст на децата да е колкото вашето плюс едно. Ако и всички родители могат да присъстват, това чудесно! В случай, че не всички могат да дойдат заедно с детето си, нека да го поверят на свои близки приятели или родини, които ще присъстват, защото тяхното дете също е поканено. Така или иначе подбирате гостите сред най-близкия социален кръг, нищо не пречи в планирането да улесните и родителите, като проявите малко повече комбинативност. Пък и рожденият ден на вашето дете е нелош повод за срещи на живо, на които да възобновите или да поддържате социалните си контакти.

Не забравяйте да включите темата на партито в поканата. Така и другите ще имат възможност да се подготвят предварително. Децата им вероятно също ще се вълнуват и ще очакват купона с нетърпение! Не е лоша идея, ако част от гостите са съученици или другарчета от детската градина, детето ви лично да им връчи поканите или поне да ги покани лично. Естествено, ваша е грижата след това да потърсите потвърждение от родителите.

Детето ви не трябва да раздава покани пред други деца, които не са поканени – това може да ги накара да се почувстват пренебрегнати. Алтернативен вариант да поканите съученици по ваш (или на вашето дете) избор е да връчите поканите на учителя, който дискретно да ги раздаде на децата поотделно, да ги сложи в шкафчетата или в учебните им материали, или да ги постави в пликове със задача към децата да разопаковат своя подарък-изненада чак когато се приберат у дома.

Когато децата започнат да идват на рождения ден, не очаквайте всички да се появят едновременно. За да избегнете излишната суматоха, добре е пристигналите първи деца да ангажират с нещо вниманието си. Организирайте някаква игра, в която да се включват веднага новодошлите или им дайте да майсторят нещо със собствените ръце, използвайки богатото си детско въображение.

Ние в „Къщата на Мая” сме специалисти в организирането на детски партита за рожден дни и на празненства по други поводи. Можем значително да ви улесним с изброените по-горе мероприятия. Прочетете повече за правилата, условията, цените и разнообразието, които предлагаме и се свържете с нас, ако имате допълнителни въпроси.

КЪЩАТА НА МАЯ:

IMG_0006 IMG_0003

Адрес: гр. София (1404), кв. Стрелбище, ул.Твърдишки проход, бл. 60А  /срещу входа на II Английска гимназия/

Тел. 0887 68 68 59, е-mail: casadimaya21@gmail.com

www.facebook.com/casadimaya

Различното парти в „Къщата на Мая“

Baner_facebook_Casa di Maya_RD

Интересно и различно парти в „Къщата на Мая“

Желаете да направите празненството за Рождения ден на Вашето дете интересно, незабравимо и различно?Елате ни на гости! Ние ще организираме Вашето тържество, ще вложим  много творчество и ентусиазъм,  за да може Вие и Вашите гости да се насладите на празника!

Виждаме желанието на хората, които търсят различно парти за своето дете, затова екипа на Casa di Maya Ви предлага:

Парти „Малки творци в Къщата на Мая“

Децата ще творят и ще се забавляват. Сами ще изработят своите подаръчета, които ще могат да отнесат със себе си, като скъп спомен от вашето тържество.

Можете да иберете:

– Апликиране на картички с квилинг;                                                           – Изработване на корони;                                                                           – Изработване на бижута;                                                                           – Изработване на красиво цвете в кофичка                                                 – Изработване на пеперуди.

Пакета включва:

1. Наем зала за игра до 10 деца и забавни игри с нашите аниматори;

2. Работилничка „Подаръче си направи, в къщи отнеси и за спомен остави!”

3. Украса за вашият празник и свещички за тортата.

4. Покани за гостите;

5. Детско меню 10 бр.

6. Меню за родителите – 5 плата

7.  Торта за Вашият празник –  Фототорта  12 парчета от сладкарници: „Росита” или „Домашната сладкарница”

Цена: 374,40 лв. – 15 % = 318 лв.

Кои са предизвикателствата в работата с метода Монтесори?

Вижте повече за метода Монтесори и за биографията на създателката му тук.

Докато повечето обкръжения тип „Монтесори среда” могат да бъдат открити в модерните училища, частни детски градини или други образователни институции в напредналите общества, има много начини за прилагането на тази философия и у дома.

Точно така възникват повечето предизвикателства. Имайки предвид, че крайната цел на всяко дете е независимост чрез развитие, родителите се опитват да адаптират своя дом така, че да улеснят постепенното придобиване на умения и знания, които ще помогнат на детето да функционира независимо и самостоятелно от възрастните.

Нека си припомним, че всяко дете се ражда с вътрешен водач, който насочва самостоятелното му формиране по най-добрия и естествен за него начин, възползвайки се оптимално от условията на заобикалящата го среда. Ето защо е трудно да се даде подходящо и еднозначно описание на „перфектната Монтесори среда”. Такава просто няма, както и няма двама еднакви души на този свят.

Ролята на родителя или на възпитателя е внимателно да наблюдава и, по възможност, да усъвършенства средата за обучение, съобразявайки се потребностите на наблюдаваното дете.

Имайки това предвид, очевидно е, че ние трябва да се стремим да осигурим възможности за нашите деца свободно да избират, действат, мислят и да изразяват себе си, без никаква принуда и дори наченки на господство. Много хора твърдят, че това е безотговорност в родителската грижа, която може да донесе катастрофални последици.

Но методът Монтесори не е насочен към избягването на родителската отговорност и грижа, дори напротив – той изисква повече внимание, наблюдение и съсредоточаване, т.е повече отговорност и грижи, но не в посока налагането на някакви ценности и модели на поведение, а в посока толерантност към различията на всяко дете, толерантност към неговия естествен стремеж към свобода и грижа чрез ненамеса върху изборите, които детето прави, а само в посока подбряване на условията и безопасността на най-подходящата за него среда.

В книгата си „Образованието за един нов свят” Мария Монтесори пише, че: „…когато говорим за „свободните деца”, ние имаме предвид не опасната свобода да правят каквото си пожелаят без надзора на своите родители и възпитатели, а следването на онази ръководна природа, която е най-мощна при децата в процеса на тяхното съзряване.“

Казано по друг начин, свободата не бива да се тълкува като свободия, а по-скоро като доверие – доверие в интуицията на децата за тяхното собствено израстване и съзряване, която е по-силна от тази при нас, възрастните, обременени от опита и знанието.

Какво ни носи работата с деца?

LTM-NewYork-Montessori-3

Грижата за децата понякога е бреме, дори за техните родители – те трябва да играят толкова мнгого роли, трябва да поемат толкова много допълнителни ангажименти, трябва да отделят голяма част от енергията и от свободното си време, за да ги посветят на своите малчугани. Нашата цел, естествено, е поне временно и отчасти да ги облекчим в това занимание, но поставете се на наше място – представете си, че освен за собственото си дете, вие трябва ежедневно да се гирижите и за още десетки други, всяко от които със своите специфични характер, нужди, нагласи и предпочитания… Повечето хора биха полудели! Но нещата не стоят точно така. Ето защо, решихме да споделим с вас защо, всъщност, го правим и какво точно ни носи работата с деца:

На първо място, разбира се, стои естествената, детска, неподкупна и неподправена любов. Общуването с децата не само подмладява тялото, то съживява и духа. Тяхната непринуденост и шедрост, прямост и откритост често ни превръщат от учители в ученици. Да, точно така! Ние, възрастните, имаме толкова много да учим от децата! Това, разбира се, не значи, че трябва да им позволим да правят каквото си поискат, да ги оставим „да ни се качат на главата” и да пропуснем важния момент в изграждането на авторитетни фигури в съзнанието на детето, каквито то трябва да вижда в по-възрастните, в учителите, в родителите и възпитателите си, не. Това значи, че учейки се от децата, ние можем да го правим по-непринудено, по един лек и естествен, ненасилствен спрямо природата на мъниците и тяхната все оше неукрепнала воля, начин.

На второ място, това е приятелството. Да се сприятелиш с дете е може би най-лесното и най-трудното нещо в света едновременно. Защото възрастният трябва да  е приятел предварително. Той принципно трябва да бъде приятел на децата и чак тогава сприятеляването с новите малчугани за него ще бъде не бреме, не тежест и предизвикателство, а истинска радост. Детските усмивки и привързаността на малчуганите са това, което ни движи, стимулира и възнаграждава, при това ежедневно. Нека не забравяме, че преди всичко ние работим с хора – малки, прекрасни хора – всеки от тях със своята уникално ценна природа, със своя индивидуален характер и неподправена различност.

На трето, но не на последно място по важност, стои отговорността. Ние сме отговорни не само за здравето, хигиената, безопасостта и сигурността на мъниците, които ни поверявате, но и за това как мъниците ще възприемат част от света. Това ни кара да виждаме заобикалящата действителност през техните очи, но не само – това развива вътрешната ни дисциплина като специалисти, в уникално съчетание с гъвкавата непредвидимост на детското съзнание и с цветното многообразие на неговото възприятие.

В нашата работа няма два дни, които си приличат. Всеки ден ние чувстваме, че поне с малко сме допринесли за различното в живота на едно дете. Работата ни е взискателна, но удовлетворението от нея е огромно.  Нищо не може да се сравни с това да гледаш как децата растат и да им печелиш доверието, да бъдеш част от техния успех и да бъдеш до тях, когато имат нужда от теб, да ги накараш да се почувстват по-сигурни в себе си и щастливи.

Децата не живеят по същите ограничаващи правила, като нас. Те все още имат мечти, които са реални и не са свикнали да живеят с мисълта, че реалността с нещо ги задължава, че са преследвани от скучните и неотложни изисквания на заобикалящата ги среда. Децата предлагат нов и свеж поглед върху нашите собствени парадигми. Денят, в който спрем да слушаме децата и да се учим от тях е денят, в който ще спрем да се развиваме като личности.

Какво представлява методът Монтесори?

IMG_0135-resized

Методът Монтесори е метод за възпитание още от най-ранна детска възраст. Основан на практическите наблюдения и на научните открития на д-р Мария Монтесори, италиански лекар и възпитател, методът се прилага успешно вече повече от 100 години и печели популярност в цял свят. Мария Монтесори е широко подкрепяна от прогресивните умове на своето време. Сред най-известните й поддръжници се нареждат Томас Едисън и Александър Бел. Заради огромния си принос към съвременното образование, създателката на метода е номинирана три пъти последователно за Нобеловата награда.

Заради свободата, която дава на развитието на личността и заради това, че насърчава разнообразния потенциал на всяко дете по ненасилствен начин да се прояви, оценявайки и утвърждавайки неговата уникалност, различност и ценност, методът не е толериран в тоталитарни режими, стремящи се към егалитаризъм.

Това е и причината да не е особено разпространен у нас. В миналото децата ни бяха възпитавани да мислят, да чувстват и да действат еднакво още от най-ранна детска възраст, а успоредно с пропагандата в невинните им съзнания се натрапваха страхът и отрицанието, стремежът към изобличаване и преследване на различното или на различния. Този криво разбран „комформизъм” има дългосрочни отрицателни последици.

Често се питаме с недоумение защо, въпреки че не сме пострадали от война, нито от епидемия, нито от промишлена авария или от природен катализъм и, въпреки че разполагаме с толкова много ресурси, в това число и с добри специалисти в почти всички области, ние продължаваме да живеем толкова зле? Какво е „объркано” в главите ни? Къде се крият причините за необяснимите симптоми на едно тежко болно общество?

Крият се в моралното и психическо опустошение, нанесено върху умовете и духовете на няколко поколения българи още от най-ранна детска възраст. Резултатите от такъв „катаклизъм” надхвърлят далеч по време и по дълбочина последствията от всяка война, резултатите от всяко бедствие, броя на жертвите от всяка авария или епидемия.

Дори ние, младите родители на България, сме заразени отчасти с „епидемията на ума”, дори ние носим част от опасните поведенчески модели на миналото в гените си и понякога несъзнателно ги натрапваме на своите деца, прехвръляйки „болестта” и върху следващите поколения. Единственият изход от порочния кръг е да се погрижим нашите деца да получат възпитаването и съзряването си като личности и да осъзнаят своя потенциал не без нашата помощ, но по възможност без нашето влияние.

Казано по друг начин, целта на възрастните е да задават структурата, но не и съдържанието на възпитателния процес, нито пък да отнемат свободата на избора в коя посока детето може най-добре или иска да се развива. То е обречено по естествен път да открие своя най-добър талант, своето призвание, повика на душата си и да разгърне своя потенциал, защото няма човек, който да се е родил на тази планета без поне един талант. Дори напротив, Природата е богата и обича разнообразието, затова повечето хора се раждат с по няколко таланта. Въпросът е дали и как средата ще им попречи да ги открият, а решаваща при мъниците е средата, формирана от влиянието и възгедите на нас – възрастните – хората, на които те също по естествен път се доверяват и, които копират.

Възпитанието е процес, в който вместо да „помагаме”, нашата цел е да създаваме перфектните условия децата да се развиват самостоятелно и внимателно да ги улесняваме в този процес.

Именно с тази цел е създаден методът Монтесори, с такава идея и заниманията в „Къщата на Мая” са посветени на него.

Д-р Монтесори създава учебна среда за малки деца, в която те са свободни да избират своята дейност и да ръководят своя собствен живот, а след това, в резултат от наблюденията на тези „свободни“ деца, адаптира и добавя към околната среда, за да съответства повече на техните интереси и потребности. Този метод подпомага вродената способност на децата да се учат и подхранва естествената тенденция на ума да търси оптималните решения и възможности за развитие, като използва собствените си най-добри способности (дарби, възможности или заложби), които при всеки човек са различни, но започват да се проявяват още в най-ранна детска възраст. Прилагането на този метод изисква от възрастните да улесняват детето в откриването на вътрешния му водач, който се стреми към перфектния и индивидуално насочен растеж. Методът изисква от възрастните да създават ориентирана към детето учебна среда, която да отговаря на естествените му потребности, а те се определят чрез наблюдение на „свободното” дете.

Йога за деца?

Йогата за деца става все по-популярна в предучилищната подготовка, но нейната популярност върви ръка за ръка с някои противоречия. Въпреки че много от родителите вече са запознати с ползите от йога, най-вече при физическото развитие на децата, някои родители смятат, че тя има религиозно предназначение, че е вид молитва и не трябва да се практикува близо до техните деца. Някои родители смятат йогата за проводник на хиндуизма – смятат, че тя разпространява религиозни принципи и ритуали, като упражненията по медитация, използването на мантрата „ОМ“, обръщението „Намасте“ и пеенето. Някои дори смятат, че различните асани или позите, които се използват в йога, като поздравът на слънцето, са форма на религиозно преклонение.

За да избегнат всякакви религиозни или културни противоречия, повечето учители по йога за деца се фокусират върху ползите от упражненията и използват общи термини, вместо санскритски имена за различните за пози, като ги преименуват на: котка, мост, маса, дърво, куче, вулкан и т.н. Нарастващата популярност на йога упражненията за деца се дължи на техните основни предимства при развитие гъвкавостта и моториката на тялото. Йога помага за по-лесно разтягане, за релаксация на мускулите, тя засилва контрола на ума върху тялото, като стимулирата децата да заобичат активния начин на живот и движението.

Отделно от спорта, йога помага на децата и в много други отношения. Тъй като при социализацията и адаптацията им към средата те нерядко срещат емоционални, социални и физически проблеми или конфликти, оставащи невидими дори за техните родители, йога практиката, с нейните дихателни техники, поведенчески модели и физически упражнения им помага да ги преодолеят самостоятелно и да натрупат увереност в себе си, в собствените си възможности и във силата на тялото и духа, като партньори.

Друго предимство на йогата за деца е, че тя е нещо, което децата могат да практикуват навсякъде дори самостоятелно, след като овладеят основните практики. Дишането, концентрацията, позите и медитациите обучават децата да реагират в различни ситуации, улесняват тяхното себепознание и насърчават любознателността им. Освен това, йога не изисква допълнително оборудване, специално облекло или предарителна подготовка. Понякога наличието само на една-единствена възглавница е напълно достатъчно.

Йога подобрява физическата гъвкавост на децата, насърчава физическата им сила и подобрява координацията, като ги учи да използват всичките си мускули по нов начин. Родителите лесно могат да забележат как йога помага на децата им, но най-добрите съдници са самите деца. Децата, които са практикували йога като малки, са в състояние да се концентрират по-добре върху учебния матриал и да изкарват по-високи оцнеки, когато постъпят в училище. Отделно, йогата улеснява физическата и социалната им адаптация в новата среда, като им помага и в заниманията по физическо възпитание.

В „Къщата на Мая“ предлагаме часове Йога за деца, Заповядайте!                 За повече информация се свържете с нас на телефон: 0887 68 68 59 или ни пишете на e-mail: casadimaya21@gmail.com

Йога за деца

download     images (11)     images (10)

Йога за деца                                                                                                            Йога е изкуство и наука за самия живот. Тя се свързва с еволюцията на човешкия ум и тяло. Ето защо, йога обединява в система различни дисциплини, които водят до едно интегрално развитие на всички аспекти на личността.

При децата йога се концентрира основно върху физическия аспект. Развиват се опорно-двигателната система, скелета, мускулатурата и връзката между тях. Подрастващите трябва да се окуражават да стоят изправени без напрежение и големи усилия. Подвижността, ловкостта и правилната стойка са много ценни качества за телата на младите. Йога оказва благоприятен ефект и върху контролиращите системи – нервна и ендокринна. Въздейства също върху метаболизма, храносмилателната и дихателната система. Йога практиките спомагат за хармоничното развитие на двете полукълба на мозъка, свързани съответно с логиката, рационалността и с креативността, въображението и интуицията.

Как йога помага на децата:
– За тях това е забавно
– Развива координацията и силата на тялото
– Подкрепя емоционалното осъзнаване и развитие
– Изгражда социални умения
– Развива въображението
– Подобрява координацията на лявото/дясно полукълбо на мозъка

Каним всички деца, които обичат движението и забавлението на часовете по Йога за деца, всяка събота от 10:30часа.

Подходящо е за деца на възраст 4+ г.

Цена за едно посещение – 10 лв.                                                                         Карта за четири посещения – 32лв. /8лв. за едно/

Молим ви предварително да се запишете за участие, тъй като местата са ограничени! тел: 0887 68 68 59, е-mail: casadimaya21@gmail.com